About

Dr. Tannis Morgan

From October 2018- September 2019 I am on secondment to BCcampus as Researcher, Open Education.  The rest of the time I’m the Director, Centre for Teaching, Learning, & Innovation at JIBC, where I’m responsible for developing and implementing an e-learning strategy, and leading educational technology innovation and research projects. These include mobile learning, simulations, open education resources, and emerging delivery models.

I began my work in distance education and e-learning with the Distance Education and Technology Centre at the University of British Columbia (UBC), under the direction of Dr. Tony Bates and Dr. Mark Bullen. I was then with the Office of Learning Technology (formally Distance Education and Technology) at UBC. Prior to coming to the JIBC, I was an instructional development consultant at the British Columbia Institute of Technology. I also completed my PhD at UBC, looking at online teaching in international distance education contexts. I was a researcher with the Digital Learners in Higher Education research project with Dr. Mark Bullen and colleagues from the University of Regina and the Open University of Catalonia. My current research focuses on student use of technology in applied education institutions and drivers that influence the uptake of open educational resources in higher education. Current and related research interests include:  alternative tertiary education systems; innovation in higher education; activity theory; applied education. Some of my lingering (but less active) interests are:  geolinguistics and sociolinguistics; issues related to qualitative research methodologies.


Je suis présentement en détachement temporaire au service de BCcampus en tant que chercheure en pratiques éducatives ouvertes. Avant le détachement, j’étais directeure du Centre d’enseignement, d’apprentissage et d’innovation pédagogique (CTLI) au JIBC, où je suis chargé d’élaborer et de mettre en œuvre une stratégie d’apprentissage en ligne et de diriger des projets d’innovation et de recherche en matière de technologie éducative. Ceux-ci incluent l’apprentissage mobile, les simulations, les ressources éducatives libres et les nouveaux modèles d’apprentissage en ligne et hybride.

J’ai commencé ma carrière dans le domaine de l’enseignement à distance et de l’apprentissage en ligne au Centre d’éducation à distance et de technologie (DET) de l’Université de la Colombie-Britannique (UBC), sous la direction de Dr. Tony Bates et Dr.Mark Bullen. Ensuite, je faisais parti du Bureau des technologies d’apprentissage à l’Université de la Colombie-Britannique. Avant de venir à JIBC, j’ai aussi été conseillère pédagogique à British Columbia Institute of Technology.

J’ai obtenu mon doctorat à l’Université de la Colombie-Britannique, portant sur l’enseignement en ligne dans des contextes internationaux d’enseignement à distance. J’étais chercheure dans le cadre du projet de recherche sur les apprenants numériques dans l’enseignement supérieur avec le Dr Mark Bullen et des collègues de l’Université de Regina et de l’Université ouverte de Catalogne. Mes recherches actuelles portent sur l’utilisation de la technologie par les étudiants dans les établissements d’enseignement appliqué et les facteurs qui influencent l’utilisation des ressources éducatives libres dans l’enseignement supérieur. Les domaines de recherche actuels et connexes comprennent: les systèmes alternatifs d’enseignement supérieur; innovation dans l’enseignement supérieur; théorie de l’activité; éducation appliquée. Certains de mes intérêts persistants (mais moins actifs) sont: la géolinguistique et la sociolinguistique; questions liées aux méthodologies de recherche qualitative.

3 Comments

Leave a Reply to Jean-Claude Bradley Cancel reply

css.php